Asiakaspalvelu

Olemme keränneet alle pikalinkkeihin asiakkaidemme yleisimpiä kysymyksiä.
Jos et kuitenkaan löydä etsimääsi vastausta, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Palvelemme puhelimitse arkisin klo 9–16. Voit myös lähettää meille viestin tai soittopyynnön. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Kotisivuihin liittyvät asiat

Miten tilaan yritykselleni uudet kotisivut?

Lähetä yhteydenottopyyntö sivuiltamme tai sähköpostilla osoitteeseen info@mobiilimarkkinointirouta.fi tai soita asiakaspalveluumme 010 321 9400 ja jätä yhteystietosi niin palaamme mahdollisimman pian asiaan.

Kotisivujen materiaalin toimitus Roudalle

Minne toimitan sivustolle tulevaa materiaalia?

Lähetä meille materiaalisi sähköpostitse osoitteeseen suunnittelu@mobiilimarkkinointirouta.fi

Sain sähköpostiini vedosviestin Roudalta. Mitä teen?

Yrityksesi kotisivusuunnittelu on edennyt vedosvaiheeseen. Mikäli sivuston vedos miellyttää sinua ja on heti julkaisukelpoinen ja olet toimittanut Roudalle tarvittavat materiaalit, vastaa meille tuohon sähköpostiin antamalla julkaisulupa sivustollesi.

Haluan muutoksia kotisivujen vedokseen. Mitä teen?

Lähetä muutostoiveet ja materiaalit sähköpostilla osoitteeseen suunnittelu@mobiilimarkkinointi.fi tai soita asiakaspalveluun ja kysy ohjeita materiaalien toimittamiseen.

Julkaisua koskevat toimenpiteet

Mikä on valtuutusavain ja miksi se pitää toimittaa Roudalle?

Routa tilaa fi-päätteisen yrityksenne sivuston verkkotunnuksen eli domainin siirrossa tarvittavan valtuutusavaimen puolestanne Viestintävirastolta. Valtuutusavain on asiakaskohtainen numerosarja. Viestintäviraston toimittama numerosarja tulee sinulle kirjepostina. Se on hyvä toimittaa viipymättä Roudalle joko sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluumme. Valtuutusavaimen voi myös tilata veloituksetta arkisin 9-15 välisenä aikana Viestintäviraston numerosta 0295 390 200.

Sivuston ylläpitoon liittyvät asiat

Maksaako Routa asiakkaan kotisivujen verkkotunnuksen eli domainin uusimisesta aiheutuvat kulut?

Maksamme verkkotunnuksen uusimisesta aiheutuvat kulut mikäli domain on siirretty Roudalle julkaisun yhteydessä ja asiasta on sovittu sopimuksen syntyhetkellä. Saat lisätietoa lähettämällä tältä sivulta yhteydenottopyynnön Roudan asiakaspalveluun.

Sain Viestintävirastolta kirjeen, jossa kerrotaan, että sivuston domain on menossa vanhaksi. Mitä teen?

Routa uusii sivuston verkkotunnuksen eli domainin ja maksaa sen uusimisesta aiheutuvat kulut. Mikäli domainin ylläpito on muulla palveluntarjoajalla tai asiakas ylläpitää sitä itse, domainin uusimisesta aiheutuvat kulut jäävät asiakkaan hoidettavaksi. Saat lisätietoa lähettämällä tältä sivulta yhteydenottopyynnön Roudan asiakaspalveluun.

Kotisivujen päivittäminen

Voinko päivittää itse sivustoani?

Kyllä. Saat Roudalta tunnukset, joilla kirjaudutaan helppokäyttöiseen päivitystyökaluun. Yrityskohtaiset tunnukset tulevat sähköpostissa niin vedosviestin kuin julkaisuviestinkin yhteydessä. Kannattaa säilyttää siis nuo viestit. Mikäli olet unohtanut päivitystyökalun tunnukset, jätä tältä sivulta yhteydenottopyyntö Roudan asiakaspalveluun.

Miten päivitän yritykseni kotisivuja?

Olet saanut sivuston julkaisun yhteydessä päivitystyökalun tunnukset. Mikäli käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoite, päivitystyökaluun kirjaudutaan osoitteessa www.routa-cms.fi. Lataa päivitystyökalun ohjeet tästä: Päivitystyökalun ohjeet (PDF)

Muussa tapauksessa kirjautumisosoite on www.routacms.fi. Päivitystyökaluun kirjautumisen jälkeen löydät vinkkejä ja ohjeita palvelussa sijaitsevasta apua-valikosta.

Jos tarvitset apua päivitystyökalun käytössä, jätä tältä sivulta yhteydenottopyyntö Roudan asiakaspalveluun.

Minne lähetän kotisivuilleni tulevat muutokset jos en itse pysty päivittämään sivustoa?

Lähetä muutoksia sähköpostilla kotisivusuunnitteluumme osoitteeseen suunnittelu@mobiilimarkkinointirouta.fi.

Kotisivuni eivät toimi, mitä teen?

Tarkista, pääsetkö kirjautumaan käyttämälläsi koneella muille internet-sivuille. Mikäli et pääse, tarkista seuraavaksi internet-yhteytesi toimivuus. Jos pääset muille verkkosivuille, mutta et omillesi, ota viipymättä yhteyttä Roudan asiakaspalveluun info@mobiilimarkkinointirouta.fi tai soita p. 010 321 9400.

Olen hukannut salasanani päivitystyökaluun. Mistä saan uuden?

Jätä yhteydenottopyyntö tämän sivuston lomakkeella tai soita asiakaspalveluumme p.  010 321 9400.

Olen kirjautunut päivitystyökaluun, mutta en osaakaan päivittää haluamiani muutoksia. Mitä teen?

Lähetä yhteydenottopyyntö tämän sivun lomakkeella tai soita asiakaspalveluumme p. 010 321 9400.

Sähköposteihin liittyvät asiat

Saanko halutessani uuden sähköpostin Roudalta?

Kyllä. Routa välittää Nebulan sähköpostipalveluita ja hoitaa tilauksen puolestasi. Toimitamme tunnukset uuteen palveluusi ja aktivoimme palvelun sopimanamme ajankohtana.

Sähköpostin siirto vanhalta palveluntarjoajalta Nebulalle

Ota vanhasta sähköpostista talteen tärkeät viestit ja yhteystiedot. Tiedota tästä Routaa lähettämällä sähköpostia julkaisu@mobiilimarkkinointirouta.fi tai soita asiakaspalveluun p. 010 321 9400. Uusien sivujen julkaisun jälkeen voit aloittaa uuden sähköpostin käytön. Mikäli Nebulan sähköpostissa esiintyy ongelmia tai palvelun sisältöön halutaan muutoksia, olethan näissä tapauksissa yhteydessä suoraan Nebulaan p. 09 6818 3810.

Haluan pitää nykyisen sähköpostini tämän hetkisellä palveluntarjoajalla. Onko tämä mahdollista?

Kyllä on. Mikäli on sovittu, että sähköpostipalvelu jää nykyiselle palveluntarjoajalle, Routa hoitaa yhteydenpidon asiakkaan puolesta pyytäen julkaisussa tarvittavia tietueita nykyiseltä yhteistyökumppanilta.

Sähköpostini ei toimi. Mitä teen?

Mikäli sinulla on Nebulan sähköposti, ota yhteyttä Nebulan asiakaspalveluun p. 09 6818 3810. Mikäli käytät jotain muuta kuin Nebulan sähköpostia, ole yhteydessä omaan palveluntarjoajaasi.

Olen hukannut käyttäjätunnukset Nebulan sähköpostiin. Mistä saan uudet?

Soita Nebulan asiakaspalveluun p. 09 6818 3810 ja pyydä heitä toimittamaan uudet tunnukset.

Hakukonemainontaan liittyvät asiat

Kuinka yritykseni löytyisi paremmin Googlesta ja muista hakukoneista?

Routa tarjoaa hakusanamainontaa ja toimii sekä Googlen että Bingin virallisena kumppanina myyden kahta maailman käytetyintä hakusanamainosverkostoa. Jätä tarjouspyyntö tämän sivun lomakkeella tai soita meille p. 010 321 9400. Kerromme mielellämme vaihtoehtoisista tavoista mainostaa yrityksesi tuotteita tai palveluja suosituimmissa hakukoneissa oikealaisella mainosbudjetilla.

Asiakastietoihin ja laskutukseen liittyvät asiat

Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@mobiilimarkkinointirouta.fi tai soita p. 010 321 9400.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu: info@mobiilimarkkinointirouta.fi / p. 010 321 9400
Kotisivutuotanto: suunnittelu@mobiilimarkkinointirouta.fi
Hakusanamainonta: mediasuunnittelu@mobiilimarkkinointirouta.fi
Remarketing-mainonta: aineisto@mobiilimarkkinointirouta.fi
Sanoma Network Optimizer –mainonta: sno@mobiilimarkkinointirouta.fi 

Muut tärkeät yhteystiedot:
Nebulan asiakaspalvelu: 09 6818 3810
Viestintävirasto: 0295 390 200

Remarketing-mainonta

Mitä on Remarketing-mainonta?

Näyttävä remarketing-banneri on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat uudelleen Suomen suosituimmissa verkkomedioissa, kuten hs.fi ja iltasanomat.fi. Mainosta näytetään niille, jotka ovat jo käyneet sivuillasi ja pohtivat ostopäätöstä.

Jätä tarjouspyyntö tämän sivun lomakkeella tai soita meille p. 010 321 9400. Kerromme mielellämme vaihtoehtoisista tavoista mainostaa Sanoman tasokkaassa mediaverkostossa näyttävällä Remarketing-kampanjalla.

Sanoman verkkomainonta

Mitä on Sanoma Network Optimizer –verkkomainonta?

SNO-mainoskampanjassa maksat vain toteutuneista mainosklikkauksista (CPC) eli tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneista asiakkaista, jotka klikkaavat sivuillesi Sanoma Network Optimizer –bannerimainoksen kautta. Kampanjan edetessä mainoksesi optimoidaan näkymään yhä useammin niissä medioissa, joissa se saa eniten klikkauksia eli tavoittaa asiakkaasi parhaiten. Kampanjasi näkyy Suomen suurimmissa verkkomedioissa kuten hs.fi, iltasanomat.fi ja taloussanomat.fi.

Me tarjoamme mainospaketin, jollaista et saa muualta. Paketin nimi on Sanoma Network Optimizer eli lyhyemmin SNO.

Jätä tarjouspyyntö tämän sivun lomakkeella tai soita meille p. 010 321 9400. Kerromme mielellämme vaihtoehtoisista tavoista mainostaa Sanoman mediaverkossa joko valtakunnallisesti tai paikallisesti.

Seurantakoodin asentaminen

Routa toimittaa seurantakoodin asentamiseen liittyvät ohjeet asiakkaalle hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua. Mikäli olet kadottanut nuo ohjeet, laita meille sähköpostia osoitteeseen aineisto@mobiilimarkkinointirouta.fi

Mainonnan raportit

Roudan asiakkaana saat kaikista kampanjoistasi raportin sähköpostiisi.

Mikäli haluat apua raporttien tulkitsemiseen tai pohdit keinoja, joilla kampanjasta saisi vieläkin toimivamman, anna meidän auttaa ja jätä yhteydenottopyyntö tämän sivun lomakkeella.

Aineisto-ohjeet

Sanoma Network Optimizer –kampanjan aineisto-ohjeet:

HUOMIOI NÄMÄ MAINOKSEN SISÄLTÖÄ SUUNNITELTAESSA:

  • Voi sisältää tarjouksen, tilaajalahjan, kilpailun tai muun aktivoivan viestin
  • Aktivoinnin tulisi erottua muusta sisällöstä
  • Sisällön tulee olla selkeä ja yksinkertainen

HYVÄ TIETÄÄ MYÖS NÄMÄ:

  • Mainoksessa ei saa olla puhelinnumeroa eikä www-osoitteita
  • Mainospaketin bannereiden koot ovat
    • Panoraama 980 x 120 pikseliä
    • Boksi (myös mobiilikoko) 300 x 250 pikseliä
    • Pidennetty suurtaulu 160 x 600 pikseliä
  • Mainosten koko maksimissaan 50 kt
  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF ja PNG
  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
  • Ei ääntä eikä videota
  • Ei striimaavia mainoksia. Mainos ei saa ladata mitään ulkopuoliselta palvelimelta.
  • Graafisen mainoselementin tulee sisältää mainostajan nimi tai logo sekä jokin aktivointi tai selkeä kehote

Remarketing- kampanjan aineisto-ohjeet:

HUOMIOI NÄMÄ MAINOKSEN SISÄLTÖÄ SUUNNITELTAESSA:

  • Viesti on lyhyt ja ytimekäs
  • Jotta mainos kerää klikkejä, bannerissa tulee olla jokin kehote, jolla kävijä saadaan takaisin sivulle (tai haluttuun kohdeosoitteeseen / laskeutumissivulle)
  • Kehote on hyvä sijoittaa mainokseen keskeiselle paikalle ja painikkeen sisään
  • Remarketing-mainos on näyttävä paraati-banneri, koko 980 x 400 pikseliä
  • Mainosaineiston koko saa olla maksimissaan 80 kt
  • Mainosmuoto voi olla: JPEG, GIF tai PNG

Katso video remarketingista

Katso tästä »

Katso video kotisivuista

Katso tästä »